Sergi Filmi: Written in Dualities // Karşıtlıklara Yazılı

halka sanat projesi rezidans sanatçısı Clara Cortes Garcia'nın "Written in Dualities // Karşıtlıklara Yazılı" sergisi, sanatçının İstanbul'da bulunduğu süre boyunca zihninde yer eden ikili karşıtlıklardan ilhamla geliştirdiği sanatsal araştırma projesi hakkında videomuzu izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

İzlemek için: https://vimeo.com/292458969


Devamı ›
 

Söyleşi: Common Ground - Uzlaşma Temeli

Arts Assembly ile 2018 yılında başladığımız 2 yıllık küratöryel değişim programı hakkında projenin eş koordinatörleri İpek Çankaya ve Meichen Waxer'in söyleşisinin tamamı vimeo kanalımızda.

İzlemek için: https://vimeo.com/289451543


Devamı ›
 

Konuşma Serisi: Beğeninin Ekonomik & Politik Yönü

Ne kadar ve nasıl kontrolündeyiz?
Beğeninin teknik, anlamsal (semantik), psikolojik, ekonomik ve politik yönleri üzerine konuşma serisi
 
Deniz Defne Acerol ve Tolgay Keskin olarak, sanat ve tasarım ile ilgili fikirler üzerine konuşmayı ve nedensellikler ile düşünce zincirleri oluşturmayı çok seviyoruz.
Halka Sanat ve Kültür Araştırmaları Derneği de “beğeni” olgusu üzerine hazırladığımız bu söyleşi dizisini halka sanat/ galeri’de ağırlamayı kabul etti.
Üç ay boyunca üç oturumdan oluşan söyleşide “beğeni” olgusunun teknik, semantik, psikolojik, ekonomik ve politik yönleri üzerine katılımcılar ile konuştuk.
Devamı ›
 

Konuşma Serisi: Beğeninin Semantik & Psikolojik Yönü

Üç Oturumlu bu söyleşinin diğer iki oturum notları KALEM sayfamızda...
 
Ne kadar ve nasıl kontrolündeyiz?
Beğeninin teknik, anlamsal (semantik), psikolojik, ekonomik ve politik yönleri üzerine konuşma serisi
 
Deniz Defne Acerol ve Tolgay Keskin olarak, sanat ve tasarım ile ilgili fikirler üzerine konuşmayı ve nedensellikler ile düşünce zincirleri oluşturmayı çok seviyoruz.
Halka Sanat ve Kültür Araştırmaları Derneği de “beğeni” olgusu üzerine hazırladığımız bu söyleşi dizisini halka sanat/ galeri’de ağırlamayı kabul etti.
Üç ay boyunca üç oturumdan oluşan söyleşide “beğeni” olgusunun teknik, semantik, psikolojik, ekonomik ve politik yönleri üzerine katılımcılar ile konuştuk.
Devamı ›
 

Konuşma Serisi: Beğeninin Teknik Yönü

Üç Oturumlu bu söyleşinin diğer iki oturum notları KALEM sayfamızda...
 
Ne kadar ve nasıl kontrolündeyiz?
Beğeninin teknik, anlamsal (semantik), psikolojik, ekonomik ve politik yönleri üzerine konuşma serisi
 
Deniz Defne Acerol ve Tolgay Keskin olarak, sanat ve tasarım ile ilgili fikirler üzerine konuşmayı ve nedensellikler ile düşünce zincirleri oluşturmayı çok seviyoruz.
Halka Sanat ve Kültür Araştırmaları Derneği de “beğeni” olgusu üzerine hazırladığımız bu söyleşi dizisini halka sanat/ galeri’de ağırlamayı kabul etti.
Üç ay boyunca üç oturumdan oluşan söyleşide “beğeni” olgusunun teknik, semantik, psikolojik, ekonomik ve politik yönleri üzerine katılımcılar ile konuştuk.
Devamı ›
 

Röportaj: Richard Bartle

*Richard Bartle'ın Kadıköy Gazetesi'nden Gökçe Uygun'la gerçekleştirdiği röportajını buradan okuyabilirsiniz.

 

İNGİLİZ SANATÇIDAN BİR İSTANBUL SERGİSİ

İngiliz sanatçı Richard Bartle, 14.yüzyılın gizemli bir Osmanlı nakkaşının izinde, 21.yy İstanbul’unu ‘Bir Göçebe Masalı’ sergisine aktardı.

Kalıcı ikametgahı Kuzey İngiltere /Sheffield olan sanatçı Richard Bartle, bir süredir Kadıköy’de yaşıyor,  kişisel deneyimler ediniyor, toplumsal gözlemlerde bulunuyor ve sanat üretiyor.  Ve bu üretimlerini de Moda’da açtığı ‘’Bir Göçebe Masalı’’  sergisiyle izleyicisine sunuyor. Detayları Bartle’ye sorduk.
Devamı ›
 

İki Yazı: halka/ Artship işbirliği - Bahar 2018

Sitemizin Türkçe versiyonunda Bahar Güneş'in, İngilizce versiyonunda İpek Çankaya'nın yazılarını okuyabilirsiniz.
 
 
17 Mayıs 2018’ de Kadıköy, Moda’da yer alan bağımsız sanat inisiyatifi halka sanat projesi’ nin galeri mekanında Her Şey Dönüşür ve ve Güzel Doku’nuş sergileri açıldı. Serginin kavramsal metninde belirtildiği üzere “ Her Şey Dönüşür” sergisinde, halka sanat/rezidans programı sanatçısı Slobodan Dan Paich’in ve geleneksel dokuma tezgahları ve örgü tekniklerinde uzman tekstil sanatçısı Olivia Lorgan-Jones’un zanaat ve sanat temelli işlerini bu ifade biçimleri arasında bir hiyerarşi yaratmadan, aralarında bir diyalog oluşturacak biçimde bir araya getiriyor.

Devamı ›
 

Röportaj : Jenny Rafalson - Bilmeden Geri Dönmek

Kendinden ve genel hatlarıyla sanatsal arayışından söz eder misin?

Yaşantımın parçası olan ve günlük anlar, anılar, olaylar gibi duygularımla ilişkili konuları fotoğraflıyorum.Yönlendirilmiş stüdyo işleriyle içinde kısa bir anı barındıran belgesel fotoğrafın sınırları arasında geziniyorum. Bu ikisini karıştırıp büyükannemin öykülerini esinleyen çiçekler, çorba kalıntıları, eski bir negatif film, eski bir duvar kağıdı ve dahasını bir araya getiren imgeler oluşturuyorum. 


Devamı ›
 

Basında halka: AVRUPA-ANADOLU YAKASI ARASINDA KÜLTÜREL YOLCULUK

AVRUPA-ANADOLU YAKASI ARASINDA KÜLTÜREL YOLCULUK

Anadolu yakası, 2010’ların ortasından itibaren İstanbul’un kültür-sanat üretiminde önemli bir rol oynamaya başladı. Ancak bu sefer girişimler, bağımsız inisiyatifler ve kolektifler sahnede: Moda Sahnesi, Kadıköy Tiyatroları Platformu, Köşe, Olcay Art, halka sanat projesi, Circuit, Bant Mag. ve niceleri Anadolu yakasının lokomotifleri.
Devamı ›
 

Sergi Yazısı: Ai Weiwei, Trajedilerden Zihnimize Bir Yolculuk

Sakıp Sabancı Müzesi’ndeki Ai Weiwei sergisi kapanışına yaklaşırken ilk ziyaret ettiğim günden beri aklımı kurcalayan bu sergiyi belki de aklımda bir nihayete erdirmek üzere yazmak istedim. Weiwei’in sıradışı yaşamının, eserlerinin ortaya çıkışı ve işlediği konular bakımından oldukça etkili, hatta belirleyici bir rolü olduğunu düşündüğüm için yazımı bu perspektiften ele aldım. Weiwei, 1976 Mao’nun ölümü sonrası sanatçıların ilk kuşağından Çin’li bir sanatçı. ABD’de sanat eğitimi almış ve batı sanatını öğrenmiş. Serginin hediyelik eşya dükkanındaki bir magnetin üzerinde yazılı, “Her şey sanat, her şey politika” sözleri Porselene Dair sergisinin özeti olabilecek bir nitelikte.  Nitekim,

Devamı ›
 

Röportaj: Lale Altunel - Buluntu Benlik

Lale Altunel ile Buluntu Benlik sergisi üzerine bir röportaj gerçekleştirdik. 
-Kendinizden biraz bahseder misiniz? Lale Altunel kimdir, neler yapar, neler üretir?
Hayalperest ve kendini arayan biriyim diye tanıtabilirim ama bu sorunun yanıtı; Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel bölümünde lisans, yüksek lisans ve doktoramı tamamladım şeklinde olmalı sanırım. Neler yapar; yüreğinde çalan ezgileri görselleştirmeye çalışır. 
 
-Buluntu Benlik nasıl ortaya çıktı? Psikiyatrik bir çağrışımı olan “benlik” kavramı ile nasıl ilişkilendirdiniz? 
Psikoloji terminolojisine çok hâkim olmadığımdan terimlerini ve kavramlarını kullanmaya çekiniyorum.

Devamı ›
 

Sergi Yazısı: Kaf Dağı'na Doğru

CANAN, feminist, aktivist ve politik bir sanatçı. Yirmi yılı aşkın sanat hayatında, ataerkil düzenin baskılarını, iktidarların toplum üzerindeki güç savaşlarını konu ediniyor ve bunu yaparken de çoğunlukla kendi bedeninden yola çıkıyor. Sanatçının “Kaf Dağı’nın Ardında” adlı sergisi 24 Aralık 2017 tarihine kadar Arter’de ziyaret edilebilecek.

“Kaf Dağı’nın Ardında” sergisi ismini Arap ve Fars kozmolojisinin efsanevi Kaf Dağı’ndan alıyor. Masallarda ancak Anka kuşunun kanadında ulaşılabilen bu dağ, gerçeküstü yaratıklar cinler ve insanların bir arada yaşadıkları şaşırtıcı bir evren olarak tasvir ediliyor. Sanatçı da yarattığı bu evreni cennet, araf ve cehennemi temsil edecek şekilde üç kata yayarak izleyiciyi kendi içine doğru bir yolculuğa çıkarıyor.


Devamı ›
 

SUNUŞ YAZISI: Escritor/a... Yazar... Nivîskar

SUNUŞ
 
Yaratıcı Eylemin Ayrılmaz Bir Parçası Olarak Görsel Yazarlık 
Sanatçı, seçtiği mecra ne olursa olsun, bir edebiyatçı titizliğiyle kendi öykülerini yazar. Bunu kafasını kemiren böcekleri paylaşmak için de, yapmazsa duramayacağını bildiği için de yapar. Yazarlığı, varoluşun ve var edişin kanıtı olduğu kadar hayata karşı kendi müdahalesini geliştirmenin, kendi mücadelesini vermenin bir yolu olur. 
Devamı ›
 

İnisiyatifler: Dünyalı mı, Marslı mı? I - Halka Sanat Projesi

Artfulliving için Naz Cuguoğlu'na halka sanat projesi'ni anlattık. Güzel röportajı için kendisine çok teşekkür ediyoruz.

http://www.artfulliving.com.tr/sanat/inisiyatifler-dunyali-mi-marsli-mi-l-halka-sanat-projesi-i-1477

 


Devamı ›
 

halka sanat projesi İstanbul Art News Magazine Temmuz/Ağustos 2014 sayısında!


Devamı ›
 

Rezidans programı sanatçımız Lucy Steggals Tate Modern'de!

Rezidans programı sanatçımız Lucy Steggals halka'da kaldığı süre boyunca gerçekleştirdiği "Red Room" projesi ile Ağustos'ta Tate Modern'de!

www.colourmining.co.uk


Devamı ›
 

halka manifesto

halka tamdır.

bütündür.

köşeleri yoktur.

başladığı yerde biter, bittiği yerden yeniden başlar.


Devamı ›
 

halka sanat projesi Bast Home Nisan Sayısında!

halka sanat, rezidans programı, sanat galerisi, atölye ve tasarım bölümü ile bast home'da! Bast home ekibine teşekkür ederiz. 

http://basthome.com.tr/bast-home/nisan-2014-dergi/#sayfa-250-251


Devamı ›
 

Halka sanat Moda'da dağıtılıyor!

Mart sayısında Maison Française'deki köşesinde bizi yazan Fem Güçlütürk'e teşekkürlerimizle...


Devamı ›
 

halka sanat projesi yeşilist'te!

Övgü Ülgen nisan yazısında halka sanat projesi'nden bahsetti. Yeşilist ve Övgü Ülgen'e teşekkürler...

http://www.yesilist.com/english/cms.php?u=constructing-a-multidisciplinary-space-for-art-lovers-the-halka-art-project-in-istanbul&id=815


Devamı ›
 

halka sanat projesi Gazete Kadıköy'de

halka sanat, rezidans programı, kuruluş öyküsü ve projeleriyle Gazete Kadıköy'de. Semra Çelebi'ye çok teşükkürler.

http://www.gazetekadikoy.com.tr/haberDetay.aspx?haberID=5250


Devamı ›
 

Toplantılarda halka sanat projesi -2

Kamu ve Sanat: Piyasa Dışı Bir Sanat Mümkün Mü? TAKSAV, 16.11.2013

Toplumsal Araştırmalar Kültür ve Sanat için Vakıf (TAKSAV) İstanbul Şubesi tarafından düzenlenen panelin davetli konuşmacıları arasında yer aldık.


Devamı ›

Toplantılarda halka sanat projesi - 1

1. Sanat Rezidansları Toplantısı @maumau, 01.12.2012

"Gerçek Seyahat Sanattır" başlıklı, maumau'nun düzenlediği ilk sanat rezidansları toplantısının davetli konuşmacıları arasında yer aldık. Toplantı, İstanbul'daki sanat rezidansları etrafında şekillenecek olan bir dizi etkinliğin ve söyleşinin ilki olarak planlanmıştı.

halka sanat projesi kurucu ortağı Sezgi Abalı Attal "Sanat rezidansı derken neyi kastediyoruz? İstanbul'daki sanat rezidanslarının geleceğine yaklaşımlar" başlıklı ana oturumda bir sunum yaptı.


Devamı ›
 

halka sanat / galeri’nin Açılış Sergisi yabangee'de

http://yabangee.com/2013/11/halka-art-gallerys-premier-exhibition/


Devamı ›
 

İçimizdeki Yabancılar: Kusura Bakmayın Çok Değiştim!

Rahmi Öğdül'ün halka sanat/ galeri'nin açılış sergisine de değindiği Halkın Gazetesi BirGün'deki yazısı:

http://birgun.net/yazi-goster/rahmi-ogdul/21-11-2013/icimizdeki-yabancilar-kusura-bakmayin-cok-degistim-1192.html


Devamı ›
 

medyada halka sanat

Eylül 2013'te halka sanat projesi Time Out İstanbul dergisinin İngilizce edisyonunda yer aldı. Dergi bu sayısında İstanbul'daki sanat rezidansları hakkında bir dosya hazırladı.

Mart 2013'te Birgün gazetesi, Milliet Pazar gazetesi ve Art'ı Mekan dergisi halka sanat projesine yer verdiler.

Mariah Pittman, Rahmi Öğdül,  Şebnem Burcuoğlu ve Zeynep Yılmaz'a ilgilerinden ötürü çok teşekkür ederiz.

http://www.birgun.net/

http://www.milliyet.com.tr


Devamı ›
 

Sana Saraylar Vadetmedim// Seçil Türkkan ile söyleşi

halka sanat projesi, 19-28 Şubat 2013 tarihleri arasında “Sana Saraylar Vadetmedim” isimli sergiye ev sahipliği yaptı. 

Şafak Kemancı, Mehmetcan Serinkaya, Özalp Eröz, Emre Ezelli, Kayde Anobile, Öykü Ersoy, Övünç Meriç, Melis Sevinçli, Tuğba Çeliktir, Olga Müstecaplıoğlu, Dilem Serbest, Mustafa Kağan Hekim, Selma Hekim, Proje300 (Erdem Can & Buğra Erol), Doğu Çankaya, İpek Ataman, Nazlı Çetiner ve Şinasi Göktürkler’in katılımıyla gerçekleşen 




Devamı ›
 

Sunuş: halka'yı başlatırken

Bunu neden yapıyorsunuz? İyi soru.

Önce bir ilgimiz vardı, sonra bir fikir geliştirdik. Ardından bir proje yavaş yavaş belirmeye başladı: halka sanat projesi.

Sadece bir kelime oyunu değil.

Bir adres, bir buluşma, bir diyalog olsun istedik. halka sanat projesi hem bir mekan, hem bir fikir, hem bir ortam yaratsın diye niyetlendik.

Neden yapıyoruz? Çünkü yaptığımızı seviyoruz, henüz yapamadıkarımızı yapmak istiyoruz, yanlış yaptıklarımızı düzeltmek istiyoruz.

Bütün varlığımızla bu işe girdik. Zamanımızı, enerjimizi, zihnimizi, maddi manevi gücümüzü ortaya koyduk. Kimimiz daha az girdi, kimimiz daha çok. Kimi hep devam etti, kimi geldi, parçası oldu, gitti. Kalmak isteyenleri hep bizde tuttuk. Gitmek iseyeni zorla tutmamayı öğrendik. Aynı hayat gibi.

Böyle yapmayı seçtik çünkü bu bir tercih meselesi. Her sanatçı ve her bir alt-proje içine iyi niyetimizi, bilgimizi ve çabamızı koyduğumuz bir meydan okuyuş.

Neden yapmıyoruz?


Devamı ›